Op deze pagina vind je informatie met betrekking tot de maatregelen van Shiatsu Praktijk M. van der Velde bij de huidige situatie met COVID-19. Bij vragen over deze maatregelen kun je altijd contact opnemen met de behandelaar.
Wat wordt er vooraf van de cliënt verwacht?
De cliënt zegt de afspraak (kosteloos) af als hij/zij in de afgelopen 24 uren verkoudheidsklachten en/of koortsklachten heeft gehad.
De cliënt zegt de afspraak (kosteloos) af als er iemand binnen het huishouden in de afgelopen 24 uren verkoudheidsklachten en/of koortsklachten heeft gehad.
De cliënt neemt zelf 2 badlakens mee naar de behandeling.
Het toilet is niet beschikbaar, zorgt dat je hierop voorbereid bent.
Betalingen verlopen standaard via een bankoverschrijving. Geef het gerust aan als dit niet mogelijk is, dan is hier een oplossing voor te vinden.
Wat doet de behandelaar voor de afspraak?
De behandelruimte en entree worden grondig schoongemaakt en gedesinfecteerd.
De behandeltafel en behandelstoel worden met extra aandacht grondig ontsmet.
De ruimte is van te voren, en tijdens behandelingen, goed geventileerd.
De behandelaar zegt de afspraak af als zij, of iemand binnen haar huishouden, in de afgelopen 24 uren verkoudheidsklachten en/of koortsklachten heeft gehad.
Wat wordt er tijdens de behandeling van de cliënt verwacht?
Bij aanvang zal de cliënt bevraagd worden over gezondheidsklachten, de client antwoordt eerlijk. Wanneer de cliënt klachten heeft wordt geen behandeling uitgevoerd en vertrekt deze. Er zijn geen kosten verschuldigd.
Zowel de cliënt als de behandelaar wassen hun handen bij binnenkomst met zeep. De handdoeken worden direct in een wasmand gegooid en worden later op hoge temperatuur gewassen.
Na de behandeling
De cliënt en behandelaar wassen na de behandeling opnieuw hun handen.
Alle gebruikte handdoeken worden in de was gedaan en zullen op hoge temperatuur worden gewassen.
Wegwerpproducten worden na de behandeling weggegooid.
De ruimte wordt na vertrek van cliënt opnieuw ontsmet.
Overige aandachtspunten voor de behandelaar
Om bovenstaande richtlijnen uit te voeren zorgt de behandelaar dat:
er genoeg tijd tussen de behandelingen zit.
cliënten niet in de wachtruimte hoeven te wachten, of andere cliënten tegenkomen.
geen behandelingen worden uitgevoerd waarbij de behandelaar in de buurt komt van het gezicht van de cliënt (zoals bij hoofdmassages).
geen gebruik gemaakt van ‘Cupping glaasjes’ of andere hulpmiddelen.
alle onnodige materialen (die niet nodig zijn bij de massage) zijn uit de behandelruimte verwijderd.